організація роботи із зверненням громадян
27.01.2011
ДОВІДКА
про роботу із зверненнями громадян у Сокальській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування району у 2010 році
Сокальською районною державною адміністрацією та органами місцевого самоврядування району робота щодо розгляду звернень громадян проводилась у відповідності до вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади місцевого самоврядування" від 7 лютого 2008 року №109/2008.
Аналіз стану забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення свідчить, що райдержадміністрацією, її структурними підрозділами, місцевими органами виконавчої влади та органів самоврядування вживались заходи, спрямовані на вирішення важливих проблем населення району, реалізацію конституційних прав і свобод громадян. Насамперед увага зосереджувалась на підвищення персональної відповідальності посадових осіб щодо неухильного забезпечення на всіх рівнях виконавчої влади всебічного, своєчасного, об`єктивного та кваліфікованого розгляду звернень громадян.
Протягом 2010 року до органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування району надійшло 5279 звернення громадян, у тому числі 1719, що надійшли поштою, та 3560 на особистому прийомі, що на 2538 звернення менше, або 33%, ніж за аналогічний період минулого року.
На виконання основних положень Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 7 лютого 2008 року №109/2008 та завдяки виваженому професійному підходу посадових осіб райдержадміністрації до розгляду письмових звернень громадян, їх кількість протягом 2010 року має тенденцію до збільшення ( у 2010 році надійшло 1719 звернень, а в 2009 році 1595, що на 124 (7%) більше), а кількість звернень на особистих прийомах зменшилась на 2662 (43%) одиниці.
Безпосередньо до райдержадміністрації надійшло 224 звернень громадян, що на 69 або 31% менше в порівнянні з 2009 роком. В структурі звернень домінують заяви – 220 (98%), скарги- 4 (2%).
Із 224 звернень, які надійшли до райдержадміністрації, позитивно вирішено 220, що становить 98 відсотка.
Протягом 2010 року на контролі перебувало 150 звернень. У вищих органах влади перебувало 108 звернень, а саме в:
Адміністрації Президента України – 10
Кабінеті Міністрів України – 3
Верховній Раді України – 4
Облдержадміністрації - 73
Інших органах центральної влади -18
Найчастіше до органів влади вищого рівня протягом останніх трьох років вже традиційно звертаються мешканці міст Сокаля, Белза, сіл Савчин, Боб`ятин, Острів, Межиріччя. З порушених ними у зверненнях питань кожне п`яте було поставлено на контроль, що свідчить про недостатність заходів, вжитих керівниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Результати аналізу звернень громадян за структурою питань свідчать, що як і в попередні періоди, найбільше звернень громадян надходить з питань:
соціального захисту – 451
- комунального господарства -426
- житлової політики – 553
- аграрної політики і земельних відносин – 1797
Основною причиною звернень громадян до органів влади є їх соціальна незахищеність, важкий матеріальний стан, незадовільна робота комунальних служб, підтоплення житлових будинків. Тому в переважній більшості авторами заяв є багатодітні сім`ї, малозабезпечені громадяни, інваліди, учасники війни та бойових дій, одинокі матері, які виховують неповнолітніх дітей, особи, які постраждали від аварії на ЧАЕС.
За звітний період головою райдержадміністрації видано матеріальну допомогу 86 малозабезпеченим громадянам на загальну суму 80 тисяч 940 гривень.
Послідовна реалізація питань соціальної політики держави в певній мірі вплинула також і на покращення життєвого рівня соціально незахищених громадян, зокрема ветеранів праці та пенсіонерів. За звітний період від цієї категорії громадян поступило 933 звернення (протягом 2009 року таких звернень надійшло 2113), що на 1180 (56%) менше. Збільшився показник надходження повторних звернень – з 75 одиниць протягом 2010 року до 73 впродовж 2009 року ( на 2 звернення або 2,7%).
Незважаючи на загальне зменшення звернень громадян, суттєво збільшилась їх кількість з питань земельних відносин та присвоєння почесного звання України "Мати-героїня". Цьому сприяли два чинники: реалізація прав громадян відповідно до постанов Кабінету Міністрів України щодо безплатного оформлення та видачу державних актів на право власності на земельні ділянки, а також надання багатодітним матерям одноразової грошової виплати за присвоєння почесного звання.
Звертає увагу також факт збільшення кількості звернень до органів влади вищого рівня, а також на особистий прийом до голови райдержадміністрації з приводу надання допомоги, підтоплення житлових будинків, роботи ЖКГ, транспорту, житлових питань.
З метою реалізації основних положень Указу Президента України "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" від 7 лютого 2008 року №109/2008 райдержадміністрацією здійснено комплекс заходів методологічного, організаційного та інформаційно-аналітичного характеру.
Зокрема, на виконання п.п.1,2,3,5,6 Указу Президента України, розпоряджень голови облдержадміністрації від 19 лютого 2008 року №127 та №135, затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації.
Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони неодноразово звертаються до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розпорядженням голови райдержадміністрації від 5 листопада 2010 року №612 утворено постійну комісію з питань розгляду звернень громадян.
Щодо розгляду всіх пропозицій, заяв і скарг громадян, що надійшли до райдержадміністрації, звернень громадян, поданих на особистому прийомі, вживалися відповідні заходи.
Слід відзначити, що значно покращилась робота по зверненнях громадян у відділах та підрозділах райдержадміністрації, про що свідчить зменшення звернень. Звернення розглядаються вчасно, відповіді обгрунтовані, конкретні і не потребують додаткових рішень.
Прийом громадян головою та заступниками голови райдержадміністрації проводиться згідно з графіком. На особистий прийом залучаються керівники управлінь та відділів, юристи, головний спеціаліст загального відділу.
19 липня 2010 року в Сокальській районній державній адміністрації провів виїздний прийом громадян заступник голови обласної державної адміністрації Є.Пастух.
В районній державній адміністрації функціонує гаряча телефонна лінія та телефон довіри (розпорядження голови райдержадміністрації від 22 січня 2010 року №17).